Vancouver

Op de 26e begint onze reis naar canada.

We worden naar station Maarssen gebracht, vandaar met de stoptrein naar ArenA en dan op de IC naar Schiphol. We zijn behoorlijk op tijd maar de tijd vliegt.

We vertrekken een kwartiertje te laat. En hebben de tijd gedood met koffie en appen met de kinderen .

Via de polderbaan over Heemskerk (filmpje) de Noordzee op.

We zien Texel en waarschijnlijk het Schotse Lerwickca_20180626_210208

Aan boord van het vliegtuig worden we goed verzorgd. De (vega) maaltijd van Terenia komt alleen veel eerden dan de standaard van mij, ook zonder vlees, de kip was al op maar dit was ook erg lekker. We zijn ondertussen Groenland gepasseerd en zijn boven ons vakantie land. Dit zijn denk ik de Northern Teritories. Alsof je boven een andere planeet vliegt. Je zou foto’s blijven maken.

Om 23 uur de klok naar 14 gezet. Grappig de telefoon geeft 17 uur aan. De gps bepaald de tijdzone.

Op het vliegveld moesten we nog een formulier invullen. De automaat had een QR code nodig. Verder na de douane geld gepint en wat kleiner gewisseld.

Met de taxi (even zoeken, maar tussen de uitgang en de pendelbusjes in) naar het hotel. Na het inchecken wat boodschappen bij de Whole Foods Market gedaan. Om nog een hapje te eten en voor het ontbijt. Om 9 uur in bed gegaan. In nederland is het ondertussen 6 uur ’s morgens.

27 Vancouver

Om 3 uur wakker. Er zijn wat appjes en een gemist telefoontje. Weer gaan slapen. Om 7uur weer op. Ontbijt van granola met melk.

We zitten in Hotel Greenbrier. Vriendelijk ontvangst goede wat gedateerde kamer.

Stanley parkOm 9 uur de fietsen gehaald. En naar het Stanley park gegaan (naast de fietsverhuur). Langs de totempalen, het kanon in een huisje, de vuurtoren naar het strand. Daar een koffie en een koek. Vervolgens dwars door het park naar het bever meer wat dicht groeit met lelies nog wat gefietst en gegeten in de zelfde tent. Via Lost Lagune gaan we terug.

Na het inleveren van de fietsen drinken we even koffie in het hotel en lopen dan naar Gastown voor de stoomklok en bezoeken de Inuit galerie. Terug wandelen we via de haven met de water vliegtuigjes en de jachthaven met een paar grappige woonbootjes.

Vlak bij het hotel gaan we iets eten bij de griek. Ik een Lamb roast. Wat een stuk vlees 🍗.
Daarna weer op tijd onder de wol.

Voor morgenochtend een taxi besteld.